English Magyar WAI

Hírek

Járattörlés esetén kitől kérhetjük a repülőjegy árát, a szervezett utazás, vagy szállás kifizetett díját és a kártalanítást?

2019-08-22 13:19:16

 Az elmúlt időszakban számtalan esetben előfordult, hogy a légitársaságok törölték valamelyik járatukat. Gondot okoz azonban az utasok számára, hogy ki fizeti meg a kárukat, azaz a repülőjegy árát, az esetlegesen befizetett szervezett utazás díját, vagy egyénileg foglalt szállás költségét, valamint jár-e kártalanítás a számukra. Több jogszabály foglalkozik ezek szabályozásával, mind nemzetközi, mind uniós, mind hazai szinten, több bírósági ítélet is született már a kérdés kapcsán, ezért készítettünk egy összefoglalót.

Az Európai Bíróság újabb ítéletben pontosította az utazásszervezők és a légifuvarozók felelősségét

2019-08-15 14:35:50

Azoknak az utasoknak, akiknek joguk van az utazásszervezőjüktől követelni repülőjegyük árának visszatérítését, nincs lehetőségük a légi fuvarozótól is visszatérítést kérni. Ezek együttes alkalmazása az utas indokolatlan, a légi fuvarozó kárára történő túlbiztosítását eredményezné – állapította meg nemrég az Európai Bíróság a nyilvánosságra hozott ítéletében.

Megegyezett a GVH és a WizzAir: a légitársaság negyedmilliárd forint kompenzációt fizet az utasoknak

2019-08-02 09:13:07

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) kötelezettségvállalását, amelynek teljesítésével a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesülnek. A cég emellett módosítja az érintett szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatát, informatikai fejlesztéseket hajt végre a Wizz Flex teljes körű, egyszerű és fogyasztóbarát igénybevételéhez, valamint célzott tájékoztató kampányt folytat a légi utasok fogyasztói jogairól.