English Magyar WAI

Hírek

Hány kijavítás után lehet kérni már a hibás termék cseréjét? Mennyit köteles várni a fogyasztó a javításra?

2019-01-23 10:39:42

Sokszor teszik fel a fogyasztók kérdésként azt, hogy hány javítás után kérhetik az adott hibás termék cseréjét? Ennek a kérdésnek van is alapja, hiszen bizonyos kereskedők akár a három-négyszeri sikertelen javítás és a továbbra is működésképtelen termék ellenére kizárólag a javítást hajlandóak vállalni. A cserét vagy pedig a vételár-visszafizetést elutasítják. Joggal teszik ezt?

Hibás terméket kapott – mire jogosult a fogyasztó?

2019-01-22 09:05:42

A hibás termék árának levásárlása, vagy azonnali pénzvisszafizetés már a legelső meghibásodásnál: ezek olyan tévhitek, amelyek máig előfordulnak a fogyasztók körében. Nem árt ezért tisztázni, hogy melyek pontosan a fogyasztói alapjogok, mire terjednek ki és meddig érvényesíthetőek! Ahogy az sem mindegy, hogy a hiba pontosan mikor jön elő a vásárlástól számítva.

Köteles a kereskedő a cserére, ha nem tetszik az ajándék?

2019-01-21 18:39:09

Egy-egy nagyobb leárazás alkalmával felmerül a kérdés: köteles-e később a kereskedő cserélni a terméket, ha az nem tetszik a megajándékozottnak? Rendszerint nem, de a válasz közel sem ilyen egyszerű!