English Magyar WAI

Hírek

Nyílt levél a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárságához

2016-09-22 14:57:05

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége levélben kezdeményezte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelemért Felelős Helyettes Államtitkárságánál a Fogyasztóvédelmi Tanács összehívását. A javaslattevő, konzultatív fórum ugyanis már egy éve nem került összehívásra, így pedig a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó Egyesületek nem tudják ellátni feladataikat és a fogyasztókat képviselni az erre megfelelő fórum előtt. A Minisztériumnak írt levél ide kattintva tekinthető meg.

Tudnivalók a Samsung Galaxy Note7 készülékkel kapcsolatosan

2016-09-19 17:28:51

A Samsung honlapján tájékoztatást tett közzé a Galaxy Note7 készülékekkel kapcsolatban felmerült problémát érintően. A napokban a termékkel kapcsolatos esetekre vonatkozóan alapos vizsgálatot folytattak, amely során akkumulátort érintő hibát tártak fel. Világszerte csupán kisszámú ilyen esetről szereztek tudomást. Beszállítóikkal közösen jelenleg is alapos vizsgálatot folytatnak, hogy azonosítsák a piacon lévő, érintett akkumulátorok körét. Mivel a felhasználóink biztonsága a legfontosabb, ezért a vizsgálat lezárultáig leállították a Galaxy Note7 értékesítését, és elkezdték a termékek önkéntes visszahívását.

 

Azoknak a vásárlóknak, akik már kézhez kapták a Galaxy Note7-et, kicserélik a készülékét a következő hetekben. Addig is kérik, hogy kapcsolják ki Note7 okostelefonjukat, és SIM-kártyájukat helyezzék vissza régi mobiltelefonjukba.

Partnereikkel szoros együttműködésben azon dolgoznak, hogy a készülékek cseréje a lehető leggyorsabban megtörténhessen.

Szeptember 19-től a Galaxy Note7 telefont új Galaxy Note7 készülékre cserélik. Minden érintett ügyféllel közvetlenül, vagy hivatalos partnereiken keresztül napokon belül felveszik a kapcsolatot. Ha ideiglenes cserekészülékre van szükség, ennek részleteit a kapcsolatfelvételkor készséggel egyeztetik.

Az ügyfeleknek lehetősége van Galaxy Note7 készülékét a vásárlás helyszínén, illetve a Samsung hivatalos partnereinél Galaxy S7 vagy S7edge okostelefonra lecserélni. Az árkülönbözetet természetesen a Samsung meg fogja téríteni. Bármilyen kérdés esetén szívesen állnak rendelkezésére a Samsung ügyfélszolgálatának ingyenesen hívható 06-80-7267864 (06-80-SAMSUNG) számán.

forrás: www.samsung.com

 

Gyermekeink a vesztesei a fogyasztóvédelmi iskolai képzési rendszer hiányosságainak! Mikor lesz egységes fogyasztóvédelmi oktatás a diákok számára?!

2016-09-13 15:20:59

Nincs egységes koncepció a fogyasztóvédelmi iskolai oktatási rendszerben, a diákok fogyasztóvédelmi oktatása csak eseti jellegű; az eredményessége pedig csak azon múlik, van-e épp az iskolának olyan pedagógusa, aki szívén viseli a fogyasztói ismeretek erősítését. Sokszor az intézmények kapacitáshiánya miatt szenved csorbát a fogyasztóvédelmi ismeretek tanítása, amit az iskolarendszeren kívüli oktatás, tudatosságnövelő kampányok csupán kiegészíthetnek, de azt nem helyettesíthetik.

 

A mai fiatalok egyre hamarabb kezdenek el önállóan vásárolni, az internetet kihasználva sokkal nagyobb hányaduk rendel internetes webáruházból. Ennek ellenére sok esetben nincsenek tisztában az alapvető fogyasztóvédelmi ismeretekkel. Nem tudják milyen jogaik, milyen kötelezettségeik vannak, kihez fordulhatnak, ha ezt nem előzte meg gondos és egységes tematikán alapuló szakértői felkészítés. Pedig a fogyasztóvédelmi törvény nem mond kevesebbet, minthogy a fogyasztókkal már az iskolai oktatás során meg kell ismertetni az igényeik érvényesítéséhez szükséges jogszabályokat. Azonban erre nem vagy alig kerül sor a rendes tanórákon, így pedig a diákok nem is tudnak tudatosan eljárni.