English Magyar WAI

Híreink

Járattörlés esetén kitől kérhetjük a repülőjegy árát, a szervezett utazás, vagy szállás kifizetett díját és a kártalanítást?

2019-08-22 13:19:16

 Az elmúlt időszakban számtalan esetben előfordult, hogy a légitársaságok törölték valamelyik járatukat. Gondot okoz azonban az utasok számára, hogy ki fizeti meg a kárukat, azaz a repülőjegy árát, az esetlegesen befizetett szervezett utazás díját, vagy egyénileg foglalt szállás költségét, valamint jár-e kártalanítás a számukra. Több jogszabály foglalkozik ezek szabályozásával, mind nemzetközi, mind uniós, mind hazai szinten, több bírósági ítélet is született már a kérdés kapcsán, ezért készítettünk egy összefoglalót.

Az Európai Bíróság újabb ítéletben pontosította az utazásszervezők és a légifuvarozók felelősségét

2019-08-15 14:35:50

Azoknak az utasoknak, akiknek joguk van az utazásszervezőjüktől követelni repülőjegyük árának visszatérítését, nincs lehetőségük a légi fuvarozótól is visszatérítést kérni. Ezek együttes alkalmazása az utas indokolatlan, a légi fuvarozó kárára történő túlbiztosítását eredményezné – állapította meg nemrég az Európai Bíróság a nyilvánosságra hozott ítéletében.

Megegyezett a GVH és a WizzAir: a légitársaság negyedmilliárd forint kompenzációt fizet az utasoknak

2019-08-02 09:13:07

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Wizz Air Hungary Zrt. (Wizz Air) kötelezettségvállalását, amelynek teljesítésével a 2010 óta Wizz Flex szolgáltatást igénybe vevő fogyasztók összesen mintegy negyedmilliárd forint kompenzációban részesülnek. A cég emellett módosítja az érintett szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatát, informatikai fejlesztéseket hajt végre a Wizz Flex teljes körű, egyszerű és fogyasztóbarát igénybevételéhez, valamint célzott tájékoztató kampányt folytat a légi utasok fogyasztói jogairól. 

Az Airbnb együttműködik az Európai Bizottsággal és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságokkal, és pontos tájékoztatással jeleníti meg ajánlatait

2019-07-30 10:09:57

Az Európai Bizottság nemrég bejelentette, hogy az Airbnb a vele folytatott tárgyalások eredményeképpen továbbfejlesztette és teljes mértékben egyértelművé tette fogyasztói ajánlatainak megjelenítését, összhangba hozva azokat az uniós fogyasztóvédelmi jogi normákkal. Mindez azt követően történt, hogy az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok módosításra szólították fel a vállalkozást.

Az MNB megtiltotta a jogszerű állapot helyreállításáig a NOVIS Biztosító több termékének értékesítését

2019-07-19 17:42:59

Az MNB a fogyasztók védelme érdekében a jogszerű állapot helyreállításáig megtiltotta a NOVIS biztosító öt befektetési egységekhez kötött élet- és nyugdíjbiztosításának hazai terjesztését, mert azok ügyféltájékoztató dokumentumai nem egyértelműen tartalmazzák, hogy a biztosító vállal-e tőke-, illetve hozamgaranciát. A biztosító akkor értékesítheti a jövőben itthon e biztosításait, ha az ügyfelek tőkéjének megóvására, s a hozamra vonatkozó vállalásai tartalmáról előzetesen világos, egyértelmű és pontos tájékoztatást ad fogyasztóinak – olvasható az MNB internetes honlapján.