English Magyar WAI

Hír olvasása

Közszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatának tesztje – 2018.

2018-05-07 15:11:32

 

A jelen teszt elkészítésekor hatályban lévő, fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B.§ (3) bekezdése szerint a közszolgáltatási tevékenységet folytató vállalkozások telefonos ügyfélszolgálatainak több szigorú követelménynek meg kell felelniük.

 

E szerint például a hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belül élőhangos bejelentkezést kell biztosítani (bizonyos kivételekkel). Emellett a vállalkozás köteles a panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézés választását a fogyasztó beazonosítása nélküli módon – reklám továbbítása nélkül – a telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni.

 

A teszt során közüzemi közszolgáltatók telefonos ügyfélszolgálatának elérhetőségét, a konkrét felvetett élethelyzetünk megoldására adott válaszokat, a telefonos ügyfélszolgálati működés jogszabályoknak való megfelelőséget vizsgáltuk.

 

Ennek eredményét foglaljuk össze, amelynek során kitérünk a leglényegesebb, kapcsolódó és érvényben lévő fogyasztóvédelmi előírásokra és arra, miszerint ehhez képest a telefonos tapasztalatok, illetve a honlapon lévő telefonos ügyfélszolgálathoz szorosan kapcsolódó információk mennyiben feleltek és felelnek meg.

 

A teszt megtekinthető ide kattintva.

 

Készült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával.